ØKTE SALG MED MASCOT WORKWEAR

    Det var tidlig på året i 2022, nærmere bestemt april. NMBS-messen var i full gang. Representanter fra St. Andrews Timber & Building Supplies Ltd. var til stede på messen. For de som ikke kjenner til NMBS-messen, så er det et ypperlig sted å treffe likesinnede fra bransjen, samt en arena for virksomheter som ønsker å vise frem produktene sine, presentere sosialt ansvarlige og miljøvennlige løsninger, eller holde demonstrasjoner og interaktive presentasjoner av produkter eller av virksomheten sin. Det gir også kundene en god mulighet til å spare penger på produktene som er utstilt, da leverandørene tilbyr rabatter på bestillinger mottatt på messen.

    For å gjøre en lang historie kort: MASCOT var til stede på årets NMBS-messe.

    st andrews shop

    Hvorfor valgte vi MASCOT?

    Vi har lenge lett etter en pålitelig leverandør av kvalitetsklær.

    MASCOT retter seg mot et marked som vi mener vokser raskt. Det kommer alltid til å lages anstendige klær til greie priser, etter vår mening. MASCOT tilbyr klær til en litt høyere pris enn gjennomsnittet, men kvalitetsforskjellen sammenlignet med konkurrentene var enorm. Vi var svært imponerte over den høye kvaliteten på klærne, og ved å snakke med kunder og kolleger i bygningsindustrien fikk vi bekreftet at det er et stort marked for kvalitetsarbeidsklær.

    Hvordan markedsførte vi de nye klærne?

    Vi lagde en ny utstilling med MASCOT-klær ved alle avdelingene våre, som var stor nok til å vise en liten andel av MASCOTs kleskolleksjon. Ved siden av hver utstilling har vi plassert brosjyrer som inneholder QR-koder man kan skanne for å se hver enkelt produktkategori, fra maler- og gartnerklær til hi-vis-utstyr og klær til byggeplassen. Dette gjorde det enkelt for kundene å få oversikt over de forskjellige produktseriene uten å bli overveldet av en brosjyre med for mange sider.

    Deretter tok vi i bruk en utstillingsdukke, noe som var helt nytt for oss. Utstillingsdukken gjorde en god jobb med å fange oppmerksomheten til kundene som kom inn i butikken. Den var kledd i en uniform med sterke farger for å sørge for at det var umulig å ikke legge merke til den på vei inn i butikken. Mange spurte om utstillingsdukken og hvorfor vi hadde satt opp den, og det var nettopp det vi ønsket – samtalen var i gang! Etter dette var det naturlig å gi kundene QR-koden, slik at de kunne se gjennom alle produktseriene til MASCOT dersom de var interesserte i det.

    Vi har også satt opp en MASCOT® WebShop gjennom nettsiden vår, som så langt har bidratt til 55 % av det totale MASCOT-salget, med resterende 45 % i butikk, så nettbutikken har så langt vært et flott markedsføringsverktøy for oss. Omfattende kampanjer på sosiale medier har også bidratt til å etablere merkevaren blant respekterte arbeidstøyforhandlere.

    Les mer om MASCOT® WebShop

    Hva har vi lært?

    Vår største bekymring da vi valgte MASCOT som vår nye klesleverandør, var om forbrukerne ville godta salgsprisen som ligger over gjennomsnittet. Vi skjønte raskt at bekymringene våre var ubegrunnede! Den store suksessen vi har hatt med salget av arbeidsklær fra MASCOT, har bevist at det alltid vil være et marked for pålitelig og slitesterkt arbeidstøy av god kvalitet. Det er verdt å merke seg det store omfanget av arbeidsklær MASCOT har å tilby. Det er over 30 forskjellige produktserier under MASCOT-navnet, med blant annet sko, hvite malerklær, gartnerklær, klær til byggebransjen og vanntette klær. Vi mistenker at dette hjelper MASCOT med produkttilbudet deres, siden det er så mange forskjellige plagg til forskjellige priser, noe som sikrer at det alltid vil være noe som passer for alle. Dette er noe vi ønsker å overføre til vårt eget produkttilbud.